What a day!!

Ja, man kan ju lugnt säga att denna dagen inte alls blev som tänkt från början och det kommer inte morgon dag heller bli.
Eller ja, morgon dagen är ju omplanerad nu då, så nu blir det ju teoretisk sätt som man tänkt sig.

Allt började med en extremt rolig natt kan man säga.
Jag va rätt trött igår kväll och gick och la mig i tid och läste lite ur en bok och somnade efter det sen rätt snabbt.
Men tio i tre va jag vaken igen, tvär pigg och ingen chans att somna om.
Jag försökte att somna om i nästan två timmar, men jag gav mig till slut.
Jag tänkte: Vad ska jag göra nu typ halv fem på morgonen när alla i huset sover? Vad jag en gör nästan kommer jag ju väcka dom.
Hungrig va jag och funderade på något att äta och kom på att jag på kvällen hade gjort min första egna choklad pudding (alltså inte från någon påse då utan allt själv).
Kan ju säga att den satt fint vid den tiden. Samtidigt spelade jag något spel på mobilen och läste sedan lite ur min bok igen.
Vid 6-tiden bestämde jag mig för att försöka sova igen och då lyckades jag somna rätt så fort ändå.

Men sömnen varade inte för evigt.
Tio över åtta ringde barnmorskeavdelningen mig och var tvungna att boka om min tid.
Jag skulle varit hos min barnmorska kl. 11 idag, men så blev det inte! Stackaren var sjuk och därmed hemma.
Tyvärr hade hon inga tider denna veckan annars heller så det blev att jag på fredag 11.20 får gå till en annan barnmorska, bara denna gången, vilket inte är så farligt en gång, men sen vill jag gärna vara hos min vanliga igen då jag trivs så bra med henne.

Efter att även sagt till mamma att det inte blir något idag som är mitt sällskap istället för barnets pappa då gick jag och la mig igen.
Men jag insåg snabbt att jag var pigg igen och inte skulle få en chans att somna om så jag läste lite ur min bok, igen och gick upp igen vid 10-tiden för att äta frukost.
Sedan funderade jag samtidigt över vad jag skulle göra fram tills min kompis slutade då vi hade tänkt ta en promenad.
 
ÄPPELPAJ!!
Vi har ju ett träd fullt med äpplen och varför inte göra en god paj av den?
Alla äter väl äppelpaj? Frågade såklart mamma om det var okej först då hon inte gillar att man bakar om ingen äter det, men det var okej (det äter ju själv också).
Jag gjorde min paj och när den var i ugnen så gjorde jag mig min lunch.
Klockan var ändå 1 när jag satte in pajen i ugnen nästan.
Satte mig och skulle äta och då ringde telefonen.
Svarade med mitt namn då det var ett nummer jag inte hade, men jag kände igen det och hade helt rätt i min egna gissning.
Det var bara att slänga i sig maten för dom ville att man skulle komma och jobba.
Idag blev det på fritids med 6-7 åringar.
Pajen var klar precis när jag skulle åka, men annars hade mamma haft koll på den såklart.
Så jag åkte, skrev även till min vän att jag jobbar till 17.00 och vi kom fram till att ta promenaden imorgon, dock efter att jag hade slutat jobba för jag får jobba även imorgon!
SCORE!
Va ändå skönt att vara ute i solen en stund och hålla koll på alla lekande barn.
Lite roligt va det med då jag är gravid med såklart en mage blev några barn ganska nyfikna och frågade frågor såklart.

Nu ikväll gjorde jag vaniljesås till min paj som jag hade tänkt göra tidigare, men inte hann och åt lite.
Olja i håret nu med som jag ska duscha ur snart och hoppas på att en annan kompis får för sig att komma snart då jag gärna vill lägga mig i tid för att sova om jag ska jobba imorgon.
Vill ju försöka få lite sömn!
Funderar även på att kanske göra mer choklad pudding ifall att man vaknar inatt igen.
Va ändå gott mitt i natten/tidigt på morgonen och lätt att äta och redan klart liksom så man inte behöver stå och göra en massa!

Nåväl, duschen ropar!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus