Konstig dag

Inatt har jag sovit dåligt faktiskt!
Eller ja, om man ska säga att vakna 1-2 gånger per natt är att sova bra för mig just nu och man kan somna om rätt så lätt sen så sov jag dåligt inatt.
Vaknade första gången som vanligt och somnade sedan om precis som jag brukar.
Efter det va det kört!
Efter att ha vaknat andra gången lyckades jag (om jag minns rätt) drömma någon mardröm.
Egentligen inget mer med de, men tankarna i huvudet snurrar konsitgt just nu så fick för mig något så jag fick panik typ.
Tände lampan på nattduksbordet och kunde somna till lite igen.
Men det höll inte länge för då kom ju en katt in på rummet och skulle klösa eller något på en fåtölj jag har i rummet och det hörs ju så jag vaknar av det xD
Visste vilken katt det var så ropade hennes namn (ropa i viskningsform) och så kommer hon fram och sätter sig och bara kollar på mig! Hon såg lagom dum ut.
Kunde inte helt somna om först. Vid halv sju tänkte jag att jag ska försöka sova lite till i alla fall, men det lyckades jag bara med 1.5 timme för jag tänkte på något jag inte fick glömma och det gällde att låna något från mamma och hon skulle åka iväg vid tio tiden.
Halv nio gav jag upp det här med att sova och gick upp.

Strax innan elva någon gång åkte jag till spädbarnsgruppen.
Nu har nästan tror jag hela gruppen gissat på min bebis.
Dom gissar då längd, vikt, kön och när dom tror att det kommer.
Jag såg lappen lite snabbt och det är varierande när det gäller det mesta.
Lättast att se va kön och datum. Det finns dom som tror innan och dom som tror efter.
Fast då kan det skilja några få dagar.
Han se att senaste datumet är 18/11 (beräknad är det 16/11).
Kön är varierande så det ska bli spännande.
Sedan blev jag lite glad när dom sa att min mage har sjunkit.
Jag har ju lagt märke till det själv, men när någon annan säger det så känns det som att man inte bara ser i syne för att man vill att det ska vara så.
Så inte bara jag! Magen har sjunkit!

Sen tycker jag att vädret inte kan bestämma sig idag alls ju!
Ena stunden så har det ös regnat, sen var det tyckte jag jätte konstigt ljus ute nästan vitt, sen regnade det igen, himlen öppnade sig och det spöregnade och haglade, uppehåll, ös regn och så håller det på så.
Köra bil var ingen hit idag direkt, men det var ingen fara.
Man får helt enkelt anpassa sig efter väder och hur underlaget var.

Nu hoppas jag lite på att min mamma kanske vill spela spelet vi spelade igår med mig idag.
Här hemma finns ingen som vill spela med en annars.
Bröderna är mer intresserade av det elektriska i fyrkant format eller man ska säga och ens lilla syster har nog ingen vidare tålamod för sång och tycker det är tråkigt och är inte ens hemma.
Bästa igår va argumentet min 13 åriga bror hade igår när jag frågade honom om han ville vara med sen.
"Nej, inte det spelet, det är tråkigt".
Nu är det såhär att vi i familjen nog inte spelat ett spel tillsammans sen farmor dog nästan (2005 dog hon) förutom något kort spel kanske.
Detta spelet är från 10 år.
Med andra ord, han kan inte ha spelat detta spelet och vi har nästan aldrig spelat detta spelet här hemma är jag helt hundra på...
Kast argument som han snabbt märkte när jag sa det till honom.
Det var bara att han inte ville helt enkelt för han ville kolla tv eller youtube!
Jag får hoppas att mitt barn senare är mer sällskaplig av sig och vill spela med sin mamma när den är lite äldre!
Annars får jag börja skapa en fantasi vän xD

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus