Uppfräschning!

Heeej alla!

Idag blev en lite sorlig dag då en av mina vänners morfar gick bort inatt.
Kände honom inte så väl, men träffat han några gånger under de åren jag har känt henne och pratat med honom.
Kom ganska plötsligt så åkte för att stötta min kära vän lite idag.

Men vi pratar om något roligare här istället.
Igår skrev jag att jag hade köpt bland annat nya smink grejer och att jag skulle lägga upp en bild på de idag.
Då får man göra detta.

 
 
Kan presentera de lite kanske med.
Smashbox står de på en av grejerna och det är en primer för anisktet.
Har testat den och är rätt nöjd med den. Min foundation blir inte alls lika glansig under dagen och lägger sig matt med en gång på tycker jag när jag använder den.
Kanon!
Sedan har vi två produkter från M.A.C.
Den ena står de prep + prime på och de är en ljus primer för ögonen (light) som ska göra så att ögonskugga sitter bättre och så helt enkelt.
Ska testa den, har inte gjort de en.
Sedan har vi den andra som jag kommer använda som highlighter. Typ till exempel highlighta mina käkben eller så.
Sedan har vi från NYX en rouge vilket står på den om man förstår engelska då.
Har letat efter den ett tag och hittade den på nelly.com till slut. Om jag minns rätt heter den nyansen peach eller liknanade.
Använt den och är grymt nöjd med den med. Den ger inte för mycket färg och inte för lite heller tycker jag så att man inte ser för sminkad ut med den.
Sedan har vi olika ögonskuggor då.
Från Isadora har vi en guld aktig ögonskugga. Den är mer tänkt när det är festligheter så den är inte testad en.
Men jag gillar färgen på den väldigt mycket.
Får se hur färgen är sedan.
Sista produkten är från Maybeline med 4 olika skuggor.
De har siffror på sig och på baksidan visar dom hur dom hade tänkt att man skulle lägga de.
Lite glittriga i tonen, men har använt de för att göra en dag makeup och tycker de är väldigt fina och bra färger som man inte behöver mycket av alls.

Så de va nog det hela.
Har haft medans jag skrivit detta en liten comanjon bredvid mig.
en av våra kattungar vi har ju nu gillade visst att vara med mig när jag skriver och har kollat på mina fingrar hur dom rör sig och tangenterna de slår på.
Söta lilla katten!

Nåväl, ha det bra så länge!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus