Ultraljud v.20

Heeeej!!

Idag på morgonen hade jag äntligen mitt andra ultraljud, men denna gången va de ett rutin ultraljud.
Hon som gjorde ultraljudet kolla på allt, kändes det som.
Hon kollade på hjärnan så att de va två hjärnhalvor och en lillhjärna, två armar, fem fingrar på varje, två ben, fem tår på varje, njurar, magsäck, hjärtat, ja helt enkelt massor.
Man såg hjärtat riktigt bra hur de slog, hur klaffarna öppnades och stängdes och förmak och kammare.
Riktigt häftigt va de.
Bebisen låg neråt med huvudet och moderkakan låg uppåt kan man säga.
Så den va inte i vägen i alla fall.
Den lilla fick hicka med så man såg hur hela den hoppa till för varje hicka samt att man såg den svälja fostervatten och hon såg antagligen vätska (fostervatten) i urinblåsan om jag förstod de rätt.
Hade kunnat kolla på den lilla i evigheter.
Den va 19 cm och vägde 280 gram.
Kän tog jag inte reda på då jag vill att de ska bli en överraskning.
Är nu i v.20 (19+1) och halva tiden har ungefär gått nu och den är beräknad 16 November (vilket jag nog skrivit innan).
Längtar så himla mycket tills den lilla kommer!

 
 
Bild på den lilla bebisen.
Fick fem bilder samt en skiva där jag har rörliga bilder så att säga på med och även ett litet klipp där man ser den hicka!
Tycker de va roligt att få en skiva med de rörliga bilderna på de hela!
Så glad!
Längtar så!

Hopaps allt är bra med er där ute!
Hej så länge!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus