Rosa/röd och svart makeup

Kände för att sminka mig idag och testade även en ny färg.
Aldrig haft den färgen på innan, men va tvungen att se hur de skulle bli.
Jag är som sagt inte så bra på det här med smink och testar mig fortfarande fram.
Men jag tycker det är roligt och det är väl det som räknas.

 
 
All grundering och så är redan gjord och det syns ju på bilden.
Jag la på min mac prep + primer för ögonen innan jag la på ögonskuggan.
Sedan la jag på denhär rosa/röda ögonskuggan som jag själv tycker är en ganska cool färg ändå.
Men inte alla som passar i den kanske.
Sedan tog jag samma färg och tog de även under ögat, vilket jag inte ser här för jag kom på de efter att jag hade tagit bilden.


 
 
Här ser ma att jag har även under, även om ögat är stängt.
Jag tog sedan en svart bara i ytter kanten och sedan tog jag en pensel och suddade ganska mycket kan man säga.
Suddade lite uppåt inåt och lite på ögonlocket med och så blev inte den röda/rosa färgen lika stark, men den finns kvar.
Tog även lite svart under ögat med.

 
 
Såhär såg de färdiga resultatet ut sedan.
Har lagt på eyeliner med, fyllt i ögonbrynet, har lite highlighter under brynet och har sedan även eyeliner under ögat med och mascara såklart på både över och under fransar.

 
 
En bild med öppet öga med så man ser hur det ser ut under ögat också.

Det blev kanske inte perfekt som om de skulle varit en riktigt makeup artist eller så som gjort det, men jag är nöjd ändå.
Övar ju fortfarande och det blir inte alltid bra, men men.

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus