Min makeup grund

Tänkte att jag kan lägga in ett litet inlägg där jag visar vilken makeup jag använder som grund eller hur man nu ska uttrycka det.
Jag har använt olika så sätt, men de va dessa produkter jag fastande mer för.
I alla fall när de gällde foundation.
Använt olika och innan jag gick tillbaka till den jag har nu så testade jag maybellines Fit Me, men jag tyckte den blev tung, man kände att den fanns där och de kändes som en mask på ansiktet.
Olika för olika, men mig passade den inte.

 
 
Bilden kanske inte är jätte bra, men dehär är vad jag för tillfället använder.

1. Smashbox Photo Finish primer.
Denna är ny för mig, men jag älskar den redan. Jag har i för sig inte testat några andra primer och det är den första jag använder, men ändå.
Har hört mycket positivt om den och den passar mig. Tycker det blir mycket bättre om man har en primer under sin foundation.
2. Maybelline Super stay 24h foundation.
Flytande foundation och har alltid varit min favorit sen den kom. Har testat annat som sagt, men denna tycker jag mest om och hittills finns den kvar. Ivory heter nyansen jag använder.
Den håller, stannar kvar och för mig känns den inte tung och det känns inte som man har en mask i ansiktet.
3. Isadora Velvet touch compact powder, nr.11 soft mist.
Brukar jag använda efter min foundation (efter att jag lagt concealer om de behövs) för att de inte ska se för glansigt ut (även om det inte gör de) och för att de ska hålla lite bättre.
Har funderat på att köpa ett transparant puder, alltså ett som inte har någon färg, men inte kommit till de än och det får nog vänta lite. Men detta pudret har jag använt många år och tycker om de.
4. Bronzer. Det är den öppna burken.
Anledningen att den inte får sitt namn är då den kommer från en tidning.
Den är inte för stark i färgen eller något och är lätt att använda som bronzer när man vill bara ha lite.
5. Nyx Blush, Pinchead.
Jag har använt många olika rouger (kan inte räkna dom), men denna är min favorit.
En lätt rosa ton som inte är för stark. Vet inte vad jag mer ska skriva om den, men absolut en jag kommer använda länge, så länge sen finns.
6. Och allra sist kommer highlightern.
M.A.C minerlize skinfinish, soft and gentle.
Har ju som sagt kollat många youyube videos och därifrån fått denna.
Kostar en del, men den lär hålla. Dryg är den och man behöver inte mycket för att få sina ställen lite highlightad eller hur man ska säga.
Använder den på näsan och ovanför där jag lagt rougen (kinderna).
Super fin och enkel. Har inte använt highlighter så innan, men nu så.

Så de va dessa produkter.
Nu är inte concealer med på bilden, men för de som vill veta:
Makeup store cover mix använder jag.
Tror den hette så i alla fall. Den är olika vad folk tycker om den och inte alla tycker den är lätt att använda.
Min har jag haft i nog närmre ett år och bara använt hälften av den och då använde jag den dagligen i ett halvår i alla fall. Dryg är den, tycker den täcker bra (har ju inte jätte mega blåa ringar eller annat).
Men som med allt är det olika.

De som läser och har intresse för dehär får gärna kommentera och säga vad ni använder och rekommendera :)
När jag har pengar testar jag gärna nya grejer inom smink!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus