Green makeup day

I väntan på att en kompis ska sluta jobbet för dagen hade jag lite tråkigt.
Kollade först en film, men sen blev jag riktigt rastlös så då tänkte jag lite och sminkade mig sedan.
Detta är nog inte allas makeup med tanke på de färger jag använt.

 
 
 
Såhär ser det ut.
Ser vi hela mitt ansikte.
Jag valde även att sätta upp håret, men hur man har hårt är ju upp till var och en.
Tyvärr tar jag alla bilder med min iPhone kamera så dom blir inte jätte bra, men jag orkar inte hålla på att krångla med digital kameran riktigt än så detta får duga till en början.

 
 
1. Jag började med att lägga Smashbox photo finish primer över hela ansiktet (ej ögon).
Ansiktet blev riktigt lent efter det, som om de verkligen drar åt allt fet och skit man har i ansiktet som bara "rinner".
Sedan använde jag Maybellines 24 H superstay foundation i nyans 10 Ivory (ej ögon).
Sedan använde jag mig av makeup stores cover mix för att täcka mörka ringar under ögonen och eventuella andra delemmor eller man ska kalla de.
Samt la den allra ljusaste som lite highlighter på de ställena jag kommer lägga min andra highlighter sen (näsan, kinder, läppens V del) och suddade de lite med min foundation pensel.
Sedan till slut Isadoras Velvet touch compact powder i nyans 11 soft mist över hela ansiktet med cirkel rörelser.

 
 
2. Sedan övergick jag till att göra ögonen.
Jag började med att lägga en ögon primer som är M.A.C prep + prime över hela ögat upp till ögonbrynet för det är så långt skuggor och allt kommer ligga sedan.
Sedan fortsatte jag med att lägga den gula ögonskugga som är en lite mer ljusgul över hela ögonlocket.
Sedan tog jag den blå/gröna ögonskuggan (kollar man på ögat och sedan på skuggan skimrar den olika så fick ingen riktigt bra bild på den) och ja, la den som man kan se på bilden. Började med i ytter kanten och suddade in den nästan hela vägen. Sedan la jag den även under ögat.
Tog en ljus ögonskugga (som ej med på bild) och la under ögonbrynet och fyllde i ögonbrynen lite.
Sedan pennan.

 
 
3. Läpparna fick med en annan färg.
Isadora 143 Russet. Det är en mörkare ton, mörkare röd.
Tog en läppensel och la på den för att inte landa utanför läpparna.

 
 
4. Och för ovanlighetensskull gjorde jag allt detta sist denna gången.
Jag använde mig först av den som är överst, min bronzer och la vid kindbenen, hakan och kanterna på näsan.
Sedan tog jag min NYX blush i nyans Peach och la på äpplekinderna (de som blir så fint runt när man ler) och suddade ut mot "kanten" av ansiktet.
Till slut tog jag min favorit highlighter från M.A.C, minerlize skinfinsih i nyans soft and gentle och la precis ovanför där jag lagt rougen, på näsan, V kanten på läpparna, i innerkanten av ögonen.

Och så va det klart.
Va så sätt en ganska enkel makeup och tog inte så lång tid, men sen så lägger jag sällan mycket tid på de så att säga.
Kanske tar lite längre tid om man inte blir nöjd eller inte kan detta med sminkning så mycket.
Jag är inte heller så bra på de, jag bara gör.

Hope you all liked it!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus