V.25

Nu har jag inte skrivit på ett tag och varit väldigt inaktiv.
Jag är ganska seg på det här med att hålla en sak uppdaterad, men ska försöka att bättra mig på den delen.

Under de två veckor jag inte skrivit något har jag varit i Tyskland och när jag kommit hem har jag varit med kompisar dagligen.
I Tyskland va det för det allra mesta alldeles för varmt för mig del.
Men det va extremt roligt att träffa en hel del släktingar igen som man inte träffat på jätte länge (va trotts allt två år sedan jag va i Tyskland).
Min yngsta morbrors fru hade även kvar en hel del grejer från att hennes tjejer va små och även de mamma hade gett dom en gång i tiden.
Vi kollade igenom allting och fick med oss en hel resväska extra hem (kläder och sängkläder).
Men lite leksaker och sånt ligger kvar i Tyskland som va svårt att få med på flyget hem.
Min pappa ska ändå med bilen ner nu i Augusti och handla samt hämta upp min lillebror så han tar och hämtar upp de på vägen.

Här hemma igen har nu alla kläder tvättats.
Jag har så mycket kläder nu till min lilla bebis att den klarar sig första halvåret i alla fall.
Om den inte växer extremt mycket fortare än klädstorleken då.
Men har massa kläder mellan storlekarna 50-74 (mest mellan 56-68).

 Här har vi lagt upp alla kläder på bordet för att kolla igenom de.
Kolla igenom vad vi hade i vilket storlek och så. Det roliga är ju att vissa kläder i en viss storlek, säg nu storlek 62 är lika stora som kläder i storlek 56.
Efter att alla kläder har tvättats nu har jag kollat så att kläderna ligger i storleks ordning med dom minsta överst så man använder verkligen dom först. Och då har jag även lagt de på varandra och kollat så dom är lika stora och inte alltid på storleken som står på då det inte alltid stämmer.
Får jag något mer plagg för tillfället vet jag nästan inte vart jag ska lägga de för den byrån som jag hade över som jag nu använder till bebisen är nästan propp full nu.

Om två veckor är nästa barnmorske besök för min del.
Blir lite senare än det borde ha varit på det hamnade på min barnmorskas semester annars, vilket ju inte hon kan ro för.
Och det spelar ingen större roll för min del.
Jag har dock börjat få kramp i mina vader, mest om nätterna då.
Min gudmor sa att det nog va magnesium brist då hon med hade det problemet när hon va gravid vid alla tre graviditeter.
Jag har nu börjat ta extra magensium tillskott då och det har minskat.
Kan vakna av att jag vill sträcka mig och det känns som att det är på väg att krampa, men det håller sig.
Innan jag tog dom krampade det verkligen till och med så illa att jag en gång inte kunde sträcka foten först.
Men efter att jag hade masserat muskeln lite gick de och så släppte det nästan helt. Höll i sin lite tills jag hade gått upp senare och gått lite.

Här har vi även en bild på hur stor magen är nu i v.25 (24 + 2) på bilden då.
Är idag när jag skriver inlägget 24 + 6.
Den har vöxt otroligt mycket sedan v.19 kan man säga.
Men jag är bristningsfri!!!
Jag smörjer in magen dagligen. Olivolja har jag använt enda fram tills vi åkte till Tyskland där jag hittade en olja som sjönk in lite bättre som var specifik för gravida och skulle hjälpa att inte få såna bristningar.
Får jag så får jag, men jag vet även att jag hjälper kroppen om jag smörjer.
Det är mycket faktorer som man måste räkna in på det hela.
Vissa får även om de smörjer, men det hade kanske blivit värre om det inte hade gjort de.
Jag har tur i alla fall än så länge.


Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus