Kokosolja för håret?!

Jag är en sådan människa att om jag har en idé ska den gå fort och hända på en gång.
Samma sak gäller de som jag vet tar tid, mitt hår.
Sedan jag va 15 har jag färgat håret. Det började med att jag fick en ide att få de blond och jag färgade och blekte de och man kan säga att det blev blont sen.
Efter de har de varit olika brun toner, sedan rött och även rött med svart underhår.
Under tiden jag färgade de tillkom stress på köpet!
Mitt hår tunnades så klart därmed ut till slut.
Jag använde under denna tiden någon gång Ricinolja som jag läste skulle hjälpa håret att växa snabbare.
Problemet med den olja är att den även trotts att det är en olja torkar ut håret lite.
Mit hår växte snabbare tyckte jag, men ja, de torkade ut det ganksa mycket.

Nu har jag sedan lite mer än ett år tillbacka inte färgat håret mer alls.
Det enda jag har gjort är tonat de 2-3 gånger på 1.5 år.
Det bara för att jag hade rött innan och för att tona ner de och de häjlpte faktiskt.

Nu har jag en ny idé med mitt hår som i min fantasi kräver lite längre hår än jag har nu.
Jag hade hår som gick till bröstvårtorna, strax nedanför, men jag klippte de till strax nedanför axlarna.
Nu har det såklart växt sedan dess (klippte de i cirka maj månad) och har nu kanske 1 dm om inte lite mindre, men på ett ungefär kvar tills de är så långt som de va då.
Jag klippte de för att jag va trött på de för stunden och för att låta de växa som mer nytt hår eller man ska säga.
Jag har under de senaste månaderna inte haft allt för mycket stress på mig och jag tvättar mitt hår 2 MAX 3 gånger i veckan för att inte slita på de för mycket, använder alltid balsam som jag kan låta sitta i någon minut, men inte för länge och använder så lite värme grejer som möjligt i håret.
Fönar säll, verkligen sällan håret och använder nästan aldrig andra grejer.
Allt detta ger ju mitt hår en underbar semester.

Så, nu till vad titeln säger.
Jag har letat efter något som får håret att växa mer och bli tjockare.
Även om mitt blivit lite tjockare igen vill jag ha mer av de.
Det finns olika preparat som hjälper som jag tänkte testa senare, eller ja, mer ett som  jag vet hjälper som jag inte vill ta nu när jag är gravid.
Men något som man kan smeta i håret är ju smartare då.
Kokosolja har jag nu läste ska vara bra då.
Landade på en tjejs blogg som älskar oljan och vad man kan se på bilder verkligen hjälpt hennes hår.
Nu tänkte jag testa detta här näst med!
Ska be mamma köpa de när hon handlar igen.
Hon har då använt de i en inpackning över natten uppsatt i en fläta.
Jag vill inte sova med olja över natten så letade efter andra varianter som kanske också hjälper.
Läste då på en sida att man kan göra såhär som jag tänker göra:
Man lägger i oljan i HELA håret.
Sedan använder man en badmössa som man lägger in allt hår i.
Detta ger en värmekur samtidigt som oljan är i.
Med hjälp av värme får det en mer verksam effekt.
Man ska låta de sitta 20-30 minuter och sedan duscha av det.

Ska man gå efter denna tjejen då så är det bra att ha i det så länge som möjligt, vilket jag inte tvivlar på alls.
Hon har de som sagt över natten och hon skriver även vid ett tillfälle att om man har tiden ska man låta de sitta en hel helg.
Jag kommer inte ha den tiden och jag kommer vara tacksam för alla 20-30 minuter jag får framöver så den andra varianten jag hittade passa mig bäst.

Men om ni därute har tid att ha det längre eller så, testa det gärna.
Jag ska ge denna oljan ett försök nu!

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus