Känner mig stolt!!

Idag har jag fått gjorde det som jag egentligen borde nog gjort för länge sedan och som min mamma har suttit och tjötat om hela tiden, eller i alla fall ganska mycket.
Varför jag inte gjort det innan?
Nummer 1: Jag skjuter gärna saker framför mig och är lite feg när det gäller vissa saker som har att göra med att jag måste prata med människor eller ringa så att säga (ädnå gillar jag att jobba med dom?!).
Den delen har blivit bättre, men jag är en mästare på att skjuta saker framför mig.
Nummer 2: Jag avskyr när något tjatar på mig att jag måste göra något och det gör att jag har mindre lust att göra det och gör ingenting.
Eftersom min mamma har tjatat på mig så har jag inte haft lust (dålig ursäkt, ja!) och inte gjort det heller.

Av någon anledning vände bladet och jag bestämde mig för att göra det idag!
Så vad va det jag gjorde? Jag gick till arbetsförmedlingen.
Riktigt svårt eller hur? Kanske inte direkt, men i alla fall.
Nu är det bestämt att jag står som arbetssökande ända fram tills jag hört av mig och sagt att jag har fått mitt lilla barn. Då kommer dom ändra så att jag blir en icke arbetssökande och sedan när det blir aktuellt att söka jobb igen hör jag av mig dit igen och då sätts allt igång igen.
Fast skillnaden då blir nog att det blir mer aktivt sökande och att jag kommer gå dit och allt möjligt, vad vet jag.
Det ser jag mer då.
Så nu känner jag mig stolt över att jag gjorde det!

Sedan hälsade jag på min vän Matilda med som även kommer vara gudmor till mitt lilla barn och tog en kaffe med henne och pratade en stund innan hon skulle göra sig klar för att jobba.
Vi har inte träffats så mycket det senaste så det kändes bra att vi träffades nu igen och bestämde även att nästa veckan då hon är ledig att vi skulle äta lunch tillsammans.

Hemma igen gjorde jag mig lite lunch för magen sa ifrån att den va hungrig.
Sedan blev det att städa rummet lite och dammsuga det så att allt hår som flyger omkring försvinner (detta gör jag minst 1 gång i veckan).
Störande att ens hår ska vara ÖVERALLT!!

Ikväll ska jag lägga i olja i håret med!
Har haft i kokosnötsoljan 1 gång (en natt) och Ricinoljan 1 gång nu.
Jag vet att jag skrev att jag inte skulle ha kokosnötsoljan över natten, men jag har ingen badmössa eller så, så jag har det över natten ändå och det funkar la.
Har en handduk över min kudde med så inte kudden får för mycket olja på sig.
Så imorgon blir det Yoga och duscha ur oljan igen!

Annars tar jag det lugnt resten av dagen och idag är det min motion fria dag!
Bebisen däremot är inte motion fri och rör sig just nu runt och runt.
Hade gärna velat se hur det ser ut egentligen när den håller på och vad den gör.
Men icke, men jag är glad ändå.

Kommentarer

Skriv en kommentar








Tema Dialog gjort av Mimmi Thorneus